Projecció “Overbooking” (Deltaic)

25 August, 2021 20:00 - 21:30 Bar Cultural de Deltaic

La conca mediterrània rep més turistes que qualsevol altra destinació del món. Al centre trobem l’illa de Mallorca, un de les bressols del turisme de masses, visitada cada any per gairebé tants turistes com tres de les principals destinacions del Carib combinades: Cuba, Jamaica i la República Dominicana. Una de les regions més pròsperes d’Europa fa dues dècades, més del 70% de la població de Mallorca viu del turisme, ja sigui directa o indirectament.

Tot i això, tot té un preu: alts nivells de contaminació, destrucció de paisatges verges, disminució dels recursos naturals i sobre-desenvolupament. En les darreres dècades, els excessos de turisme de masses han provocat un debat entre els residents de l’illa a causa de la cada vegada menor qualitat de vida que pateix la població. Molts dels residents locals consideren que la principal font d’ingressos de l’illa condueix a la despersonalització de barris, ciutats i pobles, transformant-los en parcs temàtics on cada vegada és més difícil viure per a la població local.

Què en queda del que un dia fou batejada com “l’illa de la calma”? Ara està a punt de col·lapsar. Comencen a sonar diverses alarmes. És sostenible aquest model de turisme? Podria Mallorca transformar-se i convertir-se en una referència per a tants altres llocs que pateixen el mateix problema?

Ticket Type Price Cart

This entry was posted in . Bookmark the permalink.