Projecció “Overbooking” (Deltaic)

Projecció d'”Overbooking”, documental guanyador del 1r Premi en la categoria Turisme Sostenible i Ecologia

Álex Dioscórides, Espanya, 2019

70′

Versió original (castellà) subtitulada a l’anglès

La conca mediterrània rep més turistes que qualsevol altra destinació del món. Al centre trobem l’illa de Mallorca, una de les bressols del turisme de masses, visitada cada any per gairebé tants turistes com tres de les principals destinacions del Carib combinades: Cuba, Jamaica i la República Dominicana. Una de les regions més pròsperes d’Europa fa dues dècades, més del 70% de la població de Mallorca viu del turisme, ja sigui directa o indirectament.

Tot i això, tot té un preu: alts nivells de contaminació, destrucció de paisatges verges, disminució dels recursos naturals i excés de desenvolupament. En les darreres dècades, els excessos de turisme de masses han provocat un debat entre els residents de l’illa a causa de la cada vegada menor qualitat de vida que pateix la població. Molts dels residents locals consideren que la principal font d’ingressos de l’illa condueix a la despersonalització de barris, ciutats i pobles, transformant-los en parcs temàtics on cada vegada és més difícil viure per a la població local.

La que un cop fou anomenada “illa de la Calma” ara és a punt de col·lapsar. Comencen a sonar diverses alarmes. És sostenible aquest model de turisme? Podria Mallorca transformar-se i convertir-se en una referència per a tants altres llocs que pateixen el mateix problema?

Reserva la teva entrada:

[tc_ticket id=”4302″]

Date

ag. 25 2021
Expired!

Time

20:00 - 21:30

Location

Bar Cultural de Deltaic
Deltebre